A kind of a funny Monday

Idag trivdes jag. Så himla skönt.
Kanske behövde jag sova bort hela helgen.
Kanske var det just det som behövdes.
För det var ju just det jag gjorde.
Sov, sov och rynkade på pannan.

Hur skall livet vara? Vem vill jag vara? Hur orkar alla le och vara sitt bästa jag? 
Nej, så skakade jag på huvudet. Det orkar inte jag. Istället bosatte jag mig
i soffan hela helgen och tog en paus fr livet. Kunde inte komma i underfund 
med hur jag ville ha allting.

Tänkte mest "Those who aren't busy being born are busy dying". För att
jag hade sett It's kind of a funny story. Tänkte att det där vore skönt.
En plats där man fick slänga sina små konstiga ramar och sitt så himla
finurliga anpassningsbara jag i papperskorgen. 

Men å andra sidan, skulle jag nog ha svårt att hantera andras beteende 
då jag gärna bara vill vara osynlig när folk uttrycker sina alltför starka känslor.

Det som var synd med filmen var att den var så väldigt mkt Hollywood.
Klätt i bomull. Klyschigt. Annars hade den haft potential. Dock gillade jag
Zach Galifianakis (Att försöka uttala det, ha) insats. Tack vare honom att
jag faktiskt tittade klart och tyckte mig hitta en helt okej sensmoral. 
Eller så var det bara att jag kände igen mig i Craigs prestationsångest 
och Bobbys livsångest.


Oj, eh, min poäng var iallafall att jag hade haft en bra dag.
Inte att jag skulle göra en filmrecension, hehe.
Ha, det hängde ni med på, va?

Your footprints
Postat av: annasarah

va bra =)) haha själv har jag legat i sängen så länge atyt ja glömt vad livet är utanför sängen...den ä'r ju så skön. Måste peppa upp mig jag fixar detta!!! fixar fixar fixar! Och jag kommer lixom inte gå under heller om jag inte gör det, men roligast är såklart att fixa grejer så man kan göra ngt kul efter,....hahha jajaj u get it! puss

2011-09-13 @ 10:26:44

Write your comment here, sugar:

Name:
Oh Please, remember me...

E-mail: (It'll be our little secret)

Your own perfect little world of blogs:

Last but not least; comment here:

.
RSS 2.0