Lucka nummer 22:


Berätta om något som du är beroende av.


Kaffe. Kaffe för mig är vardagsguld och helgfest. Om man inte blev så
yr skulle jag nog dricka minst 10 koppar om dagen. Nuförtiden ligger
jag någonstans runt 3 - 5 koppar... På kvällen när klockan är för
mycket för en varm, god kopp kaffe. Då, då längtar jag till
morgondagens kopp. Den som smakar så fantastisk. Och
den som jag så ofta gör alldeles för stor, måste dricka alldeles
för fort och helt plötsligt står man i badrummet och sveper
sin efterlängtade morgonkopp av rutin.

Ack, så tokigt. Bäst är det när jag kan ha en och samma
kopp, smuttandes på i typ 2h och den fortfarande är varm.
Det händer inte så ofta eftersom den hinner kallna, innan
jag har slutat pratat. Fina kaffet.

Hamnar jag på minuskontot av min dagliga dos, då får
jag tunga ögonlock, ett huvud som hänger och tankar som
är helt osammanghängande. Något som inkluderar att både
du och jag är helt dumma i huvudet på en och samma gång.
Blir det istället överdosering av kaffe blir effekten ungefär
detsamma...plus yrsel, panikångest och illamående.

Så om jag håller mig till 3 koppar (??!), blir
nog allt så himla fint.





Your footprints

Write your comment here, sugar:

Name:
Oh Please, remember me...

E-mail: (It'll be our little secret)

Your own perfect little world of blogs:

Last but not least; comment here:

.
RSS 2.0