Lucka nummer 21:

Berätta om någon som du älskar.

Jag kör på den klassiska varianten. Min mamma! Ibland kan jag känna lite
besvikelse över hur hon hanterade situationer när jag var liten. Eller snarare
hur hon inte hanterade dem. Och hur hon istället lät sina partners ta det,
som mer än gärna vill ha en syl i vädret. Minst sagt. Men sedan är jag ju stolt
över henne hur hon orkade. Inom loppet av bara ett par år möttes hon av
skilsmässa, otrohet, mobbning av dottern, flytt, sjuka föräldrar som var
bosatta i ett annat land, pengabrist, En
sambo som jobbade svart och två
döttrar att uppfostra.
Puh! Men hon klarade!

Och inte nog med det, hon klarade det bra. Hon såg alltid till att det fanns mat.
Från början var frysen fylld m. Billys pizzor. Men det skämdes hon lite för. Hon
som är så duktig på att laga mat och vet vikten av att äta hälsosamt. Så när
jag blev tonåring då fanns det alltid en tallrik mat i kylen m. lappen:
"Julias middag. Kom ihåg grönsakerna också". Alltså var och varannan dag.
Lyx! Och vet ni vad som är ännu mera lyx? Trots att hon fick ihop till
räkningarna
med nöd och näppe, så lyckades hon ha råd med utomlandssemester
till familjen varje sommar. Varje sommar tills jag var 14 år fick jag besöka
Spanien. Det ni, det är himla lyckosamt.

Hon är dessutom väldigt ungdomlig av sig, på ett naturligt vis. Nästintill rynkfri
och över 50. Ingen botoxtant heller! Älskar att umgås med nära och kära. Hon
och hennes man hittar alltid på saker. Det tycker jag är fint. Ett par som inte
isolerar sig själva och löser korsord tills
tiden är knappt. Nejdå, Hon går på
Friskis&Svettis, tittar på fåglar, dansar till hög
musik i vardagsrummet till kl03,
bjuder vänner på middagar, fikar hos vännerna,
går på maskerad och tycker
Spotify är himla fiffigt men att DVDspelare är onda.

I uppfostringen av mig har hon aldrig varit sträng. Hon har låtit mig vara.
Både med tider att vara hemma och vad jag bör göra med mitt liv. Hon har
nog inte velat lägga mer stress el. press på ens små axlar än vad som behövs.
Hon är mer en sådan som finns där i bakgrunden. Och när man väl kommer
fram bjuder hon på hemmagjord cheesecake, lyssnar och säger "Du ska nog
se att det löser, det är inte så farligt, det händer de flesta". Så tänker man att
hon nog har rätt.

Och när jag smsar att vi bör fika på en flygplats för att titta på flygplan,
svarar hon "Ja, vi måste kolla avgångar för stora plan" det är ju bara 
så himla klockrent =D


Your footprints
Postat av: annasarah

va fint <3

2012-01-16 @ 13:26:53

Write your comment here, sugar:

Name:
Oh Please, remember me...

E-mail: (It'll be our little secret)

Your own perfect little world of blogs:

Last but not least; comment here:

.
RSS 2.0