Lucka nummer 1:

Berätta om dig själv.

Det är alltid lite, lite klurigt att berätta vem man är.
Det ligger ju lite i betraktarens ögon också, nämligen.
Plus att man vanligtvis kan ha en aningen snedvriden
version. Men en liten bild kan jag nog ge er så får ni
tolka den på ert egna lilla vis....
Jag är en dam som gärna äter. Ofta. Och ute. Med vänner och dricker kaffe tills man storknar.
Har råttfärgat hår som numera är någonstans åt kopparhållet. Har en piercing i örat som gillas
skarpt. Somnar aldrig först. Somnar alltid sent. Är en nattuggla. Drömmer ofta om liknande
saker. Att jag flyr, att jag har sex och att jag är sen. Haha.
Musiksmaken är lika bred som Atlanten. Och allt annat än dagens nyheter. Det lyssnas på
Harry Belafonte, Madonna, The Cribs, Glee, RHCP, John Mayer, Linkin Park, Melissa Horn,
Diana Ross & The Supremes, Smashing Pumkins, Michael Jackson, Moby, Nina Simone,
Timbaland, Regina Spektor, Chuck Berry, Wolf mother och Depeche Mode. En salig blandning.
Optimist från början men har med åren blivit lite mera cynisk. Trist? Ja. Bekvämt? Ja.
Svävar gärna iväg i tankarna. Ni vet när man ångrar det förflutna, ignorerar nuet och
oroar sig för framtiden. Mitt botemedel för sådana stunder är att distraheras. Rita, sova,
lyssna på vänner, drick vin (måttligt) och det som funkar bäst - laga mat. I de stunderna
är det som om hjärnan slappar av en aning. Man hackar, man doftar och man rör om.
Rogivande.
Mina optimistiska drag kan i och för sig dyka upp med jämna mellanrum. Man märker av
dem när jag säger samma sak flera gånger på rak, klappar händerna och slår på närmaste
axel. Man ska då helst inte avbryta detta beteende eller avfärda det på något vis. Är nämligen
glad då =) Istället ler man tillbaka och låtsas tycka att det är minst lika exalterande
för en liten, liten stund.
Jag är lite feg av mig. Undviker konflikter så långt det bara går. Varav vänner försöker ge kloka
råd som att det inte är så farligt. Man kan hantera dem. Att de går över. Att det är sunt att få ur
sig saker och ting. Medan jag instämmer och egentligen inte vet hur man gör alls, när det väl
kommer omkring.
Älskar att resa. Och då är det hela processen. Flyga, flygplan, nya platser, ställen man känner igen.
Goda maträtter, sköna hav, fina människor och annan arkitektur. Jag skall berätta om det i
ett helt eget inlägg.
Annars är denna fröken ödmjuk, lyssnar lätt och är full av råd. Vill gärna göda min
omgivning och uppmuntrar de flesta att göra vadsomhelst de tycker är kul och är
duktiga på. Tycker om när omgivningen är glad, helt enkelt. Dels för att jag
fascineras av glada, lättsamma människor. Som gör att man själv ler också.
Det är så fint. Och det vill jag säga varje gång man möts.Berätta om dig själv.
Det är alltid lite, lite klurigt att berätta vem man är.
Det ligger ju lite i betraktarens ögon också, nämligen.
Plus att man vanligtvis kan ha en aningen snedvriden
version. Men en liten bild kan jag nog ge er så får ni
tolka den på ert egna lilla vis....


Till att börja med så är jag en tidsoptimist.
Därför kommer lucka 1 idag istället för igår =)
Kommer nog vara så ett par ggr, dels för att jag är
lite ostrukturerad och dels för att mitt internet är
opålitligt.

Jag är en dam som gärna äter. Ofta. Och ute. Med vänner och dricker kaffe tills man
storknar. Har råttfärgat hår som numera är någonstans åt kopparhållet. Har en piercing
i örat som gillas skarpt. Somnar aldrig först. Somnar alltid sent. Är en nattuggla.
Drömmer ofta om liknande saker.

Optimist från början men har med åren blivit lite mera cynisk. Trist? Ja. Bekvämt? Ja.
Svävar gärna iväg i tankarna. Ni vet när man ångrar det förflutna, ignorerar nuet och
oroar sig för framtiden. Mitt botemedel för sådana stunder är att distraheras. Rita, sova,
lyssna på vänner, drick vin (måttligt) och det som funkar bäst - laga mat. I de stunderna
är det som om hjärnan slappar av en aning. Man hackar, man doftar och man rör om.
Rogivande.

Mina optimistiska drag kan i och för sig dyka upp med jämna mellanrum. Man märker av
dem när jag säger samma sak flera gånger på rak, klappar händerna och slår på närmaste
axel. Man ska då helst inte avbryta detta beteende eller avfärda det på något vis. Är nämligen
glad då =) Istället ler man tillbaka och låtsas tycka att det är minst lika exalterande
för en liten, liten stund.

Annars är denna fröken ödmjuk, lyssnar lätt och är full av råd. Vill gärna göda min
omgivning och uppmuntrar de flesta att göra vadsomhelst de tycker är kul och är
duktiga på. Tycker om när omgivningen är glad, helt enkelt. Dels för att jag
fascineras av glada, lättsamma människor. Som gör att man själv ler också.
Det är så fint. Och det vill jag säga varje gång man möts.

Lite grann om mig =)

Och detta må vara en av världens bästa bilder på mig <3


Your footprints

Write your comment here, sugar:

Name:
Oh Please, remember me...

E-mail: (It'll be our little secret)

Your own perfect little world of blogs:

Last but not least; comment here:

.
RSS 2.0