Lucka nummer 17:

Berätta om hur en perfekt dag ser ut för dig.


Jag drömmer om något fint, vaknar av mig själv och upptäcker hur otroligt skön min säng är.
Täcket är fluffigt och omringar just precis som det ska. Att stiga upp känns inte det minsta tungt
och jag unnar mig en lyxfrukost. Hemmagjord fruktsmoothie, äggröra och givetvis en
lyckad kopp kaffe. Inklusive påtår. Åh. På taket. I solen och en mycket underhållande
bok framför näsan. Hinner med en fika med en god vän som ger kloka råd och
får en på så himla gott humör.

Vidare hamnar jag vid någon härlig strand eller sjö och bara njuter. Av bad, av solandet,
av fågelkvitter och av goda picknickmackor och termoskaffe. Man njuter hela dagen.

Står och sminkar mig när tanken slår mig vilken tur man har och vad glad jag är denna
dag. Ut genom dörren för att äntligen äta middag. En middag som får smaklökarna att
purra av lycka. Någonstans på vägen sätter jag nästan en tugga i halsen av skratt.
Som förvandlas till garv och avslutas till något underligt hucklande. Innan middagens slut
har jag hunnit poängtera hur gott allting är, hur trevligt vi har det och slagit den närmsta
bordsherren på armen ett x antal gånger.

Somnar sedan pytteytte utmattad och jättemkt mera supernöjd.

Your footprints

Write your comment here, sugar:

Name:
Oh Please, remember me...

E-mail: (It'll be our little secret)

Your own perfect little world of blogs:

Last but not least; comment here:

.
RSS 2.0