Lucka 8:

Berätt om ett av dina favoritplagg.

Den klassiska bikersjackan fr H&M som alla hade. Den bodde jag i så mycket. Dag in och dag ut.
När den var nyinköpt kände jag mig så himla fin i den. Äntligen! En sån cool skinnjacka.

Det var det första jag köpte efter mitt uppehåll fr H&M när det visade sig att de hade barnarbete
ang. bomullen. Jag försökte dämpa ångesten med att det i alla fall gått drygt ett halvår sedan
sist och att den inte var så mycket bomull i den. Host host. Efter ca 2 år började "skinnet/plasten"
att släppa på armbågarna och handlederna. Jag kunde inte släppa taget om den. Så fram kom
textil-limmet. Tills jackan bara smulade. Då satte jag mig framför Sex and the City och kapade
av ärmarna, limmade kanterna och sydde för hand. Det tog sin lilla tid men numera är den
älskade jackan en kär väst istället.



Your footprints

Write your comment here, sugar:

Name:
Oh Please, remember me...

E-mail: (It'll be our little secret)

Your own perfect little world of blogs:

Last but not least; comment here:

.
RSS 2.0