Lucka nummer 5:

Berätta om vem du var för ett år sen.

Ni har väl lärt er vid det här laget, att allt sånt där är så abstrakt
för mig. Var, när och hur gick gränsen? Jag skiljer ofta åren utifrån
hårfärger, sällan utifrån känslor och situationer eftersom sådan ofta är
återkommande. Dessutom har jag svårt att se stora skillnader på mig
själv från hur jag var när jag var 15 år/när jag 18 år/nu. Jag minns
inte så mycket. Trist egenskap hos mig själv. Allt bara grötas ihop.

Det jag dock kommer ihåg var att jag var så less. Så himla, himla
less på vintern. Den var ju så lång. Det var ju så kallt. Det var så grått.
Hela miljön bara var blixtstilla och alla var tvungna att leva på. Trots kylan.
Och ingen sol på flera dar. Nätterna kändes som de tog över. Ingenting man
bar var varmt nog. Nej, man vill bara lägga sig ner på den kalla marken
och ge upp. Gråta floder och be någon ändra klimatet. Så kände jag.
Så varje dag denna höst och vinter, har jag varit så tacksam att var dag
har varit snöfri. Än så länge.

Jag hade även ett av mina absolut bästa nyårsaftnar jag någonsin har haft.
Och jag som alltid har sådan oro i för denna dag (även i år..). Kvar fr de ggr
de har firats på landet, eller ritat/stått själv på tolvslaget. Förra nyår dock
var det finmiddag hos ett par vänner. Maten var god, vinet slank ner
och vännerna log. Vissa dansade på stolarna och andra applåderna till.

Annars var jag nog mer orolig över min tillvaro och hur den skulle bli. 
Visste inte vad jag ville bli, vad jag ville göra, vad som skulle hända.
Vem jag ville vara. Mycket grubblerier p.g.a. socialpsykologin och den
varseln som skedde på jobbet. Även en kurs jag skulle börja, som jag
anade skulle vara för svår, gav ågren i hjärtat. Allt var mycket tungt 
förra vintern. Jag visste ingenting alls och alla gjorde så mycket. Jag
kände mig mest som 14 år och förvirrad. Önskade av hela mitt hjärta
att jag skulle orka 2011 och resa som under 2010. Jag reste inte lika
mycket men nog orkade jag året. Början av året, höll mina vänner upp
mig omedvetet. De ville fika, de föreslog gruppfrukostar och de sa att
allt skulle lösa sig. Efter att jag hoppade av den svåra kursen och
började på en underbar kurs, fick möjligheten att pendla så blev
året lite, lite bättre. 



Nyår 10/11.

Så detta år har jag lärt mig jättemycket, oroat mig minst lika mycket
och blivit lite, lite starkare.

Your footprints

Write your comment here, sugar:

Name:
Oh Please, remember me...

E-mail: (It'll be our little secret)

Your own perfect little world of blogs:

Last but not least; comment here:

.
RSS 2.0