Svenskt ordhets i minipanik av stor DramaQueen.

(Jag skriver av mig för det lättar på det emotionella trycket när man bara vill rycka av sig håret och skrika,
om någon nu tycker jag låter way too bitter och självömkande, men givetvis råd är ju alltid gratis om någon föredrar min optimism... Annars kan man ju bara klicka tillbaka till Facebook eller så om det passar bättre.)

* * *

Shit, helt plötsligt känns det som om jag bara tappat allt. Vart är min morot? Vart är stabiliteten? När kommer lugnet? Jag vet. LoA. Tänk på LoA. Men just nu vill jag mest bara kräkas. Och jag shoppar? onödiga kläder? (tröjan var ju fin^^) Vad är det för fel? Känns helt plötsligt falskt att shoppa headset till en kurs, jag inte har någonsomhelst aning om jag skulle kunna klara. Speciellt inte ens utan böcker. Vem försöker jag lura? Vem försöker jag vara? Shit. Katastrof-tjej alltså. Jag orkar inte just nu. Hur lyckas andra hålla sig själva uppe?  Credd. All credd till er ialla fall.

Jag vettefan vad jag själv gör i alla fall. Alldeles totalvilsen i det vi kallar livet.
Shit var man 21 eller 15??? Alltså jag vet inte alltså. Jag fikar som när jag var 15, slösar med slantarna i takt med de skit som passerar mina läppar. I tron om att bli klokare...lugnare...? Precis som då...

Ska man inte kunna ta hand om sig själv nu?
Och i andra stunden känns det som om jag är lugn som en filbunke och lika sliten som mina kluvna hårtoppar. Med ett torrt och gammalt hjärta. Vad gick fel? Helt plötsligt bara 21... Eller var det hela 21 år? Förvirrande. Jag vet. Varför känns det som om det är på gränsen nu? Vem ska man prata med? Finns det en pausknapp? För jag pallar't inte. Guidance, please. Guidance, please. Guidance, please. Guidance, please. Guidance, please. Guidance, please.

Nä, jag får nog läsa mer i The Power nu.
En rast i bok-letandet innan min dator får vattenskador av mina ensamma floder, eller hjärtat voltar för länge alltså. Hur orkar andra?  Oh, jag vet inte. Jag vill bara orka, se en gnista någonstans. Skriva CV's inatt eller imorgon. Jag vet att det är lite drama över detta nu. Jag är lite dålig på tillit- och stress-hantering.
Ska jobba på det. Bland mina hundra andra egenskaper jag ska jobba upp.
Ojdå, fan. Drama igen. Te nu med THE POWER varde'ja. I believe I'm in a need of it.
Kul att jag kan tro ngt ialla fall.


IMORGON FÅR FAN VARA EN FLOW-FREDAG.
(jag önskar mig a friday with flow och gnista. Ps. Friday börjar om 2 minuter).

(Och för en stund, lyckades jag ta ett par djupa andetag. Tack).

Your footprints

Write your comment here, sugar:

Name:
Oh Please, remember me...

E-mail: (It'll be our little secret)

Your own perfect little world of blogs:

Last but not least; comment here:

.
RSS 2.0