Generations

Länk om video inte visas.




Komiskt att jag och mina vänner i måndags fikade och diskuterade fördomar om 80-talister/90-talister, motsträvare, arbetslivet, äldre och yngre, kvinnor och män och hur allt förändras och takten på förändringarna. Idag hittade jag denna video med kloka, kloka ord om generationer, samhällsförändringar och krossade fördomar om vår 'lost generation' och den så kallade lathet vi besitter. Man känner sig som himla smart när man får vatten på sin kvarn över ens egna värderingar* =D  Perfekt till morgonkaffet =)




* - (det sa väl iofs Hitler också så jag kanske ska poängtera att jag inte enbart söker information som passar mina egna ideal. nåja, inte jämt ialla fall. Oj nu känner jag att jag borde få en fördom motbevisad för att lätta på samvetet och växa som människa. Men ni förstod väl poängen. T.ex att jag inte är att jämföras helt ut med Hitler).

Your footprints

Write your comment here, sugar:

Name:
Oh Please, remember me...

E-mail: (It'll be our little secret)

Your own perfect little world of blogs:

Last but not least; comment here:

.
RSS 2.0